Hogyan válasszak notebook-ot?
Ha, főként otthon használná a készüléket internetezésre, filmnézésre, levelezésre vagy közösségi programok (pl.: MSN, Skype) futtatására, esetleg most ismerkedik a számítástechnikával elég az alsó szegmensben keresgélnie 180.000 Ft alatt.
Lényeges különbséget a különböző gyártókból adódóan a felépítésben és a külalakban találhat, azonos áru noteszgépek között válogatva eltérést találhat a processzor/link/, a memória/link/, merevlemez/link/, stb. részegységek között, de amelyik többet kínál az egyikben kevesebbet ad valamely más részegységben. Ezekre érdemes odafigyelni.
Ha, Ön már gyakorlott felhasználó és megszokta a gyorsabb működést, több programot szeretne futtatni egyszerre, 3D-s játékokkal játszana vagy hosszabb akkumulátoros/link/ üzemidőre van szüksége a közép kategória (180-280 ezer Ft) a megfelelő választás. Itt már lényegesebb eltérések lehetnek a készülékek között, megjelennek a nagy teljesítményű processzorok/link/, különböző felhasználású videokártyák/link/ és a kiegészítőkből (pl.: bluetooth, webkamera, memóriakártya- és ujjlenyomat olvasó, HDMI port, E-Sata) is jóval többféle állhat rendelkezésére. Ez az a kategória, ahol a legtöbb vásárló megtalálja a számításait, mert szinte minden igényt lefed.
Aki az üzleties megjelenést, az ultra könnyű súlyt, az 5 óra feletti üzemidőt vagy a több éves garanciát részesíti előnyben, a felső kategóriában fogja megtalálni a megfelelő notebook-ját. Itt már nem csak a tudás, hanem a plusz szolgáltatások is előkelő helyen vannak pl.:a gyári táska, egér, 3 év világ garancia vagy a víz és ütésálló külső borítás. Ezeket az extrákat, technológiákat természetesen meg kell fizetni, ezért a prémium szegmens 280 ezer Ft felett helyezkedik el és több millió forintig is terjedhet.
Az Asus és a Toshiba notebookjai a legmegbízhatóbbak
A garanciákra szakosodott amerikai SquareTrade nevű cég megbízhatósági összeállításában az Asus és a Toshiba végzett az élen. Általában a szakemberek a nagy IT-cégek termékeit tartják a meghibásodásra legkevésbé hajlamosaknak, mivel azok komoly minőségellenőrzésen esnek át a boltokba kerülés előtt. Természetesen ez nem jelenti azt, hogy a kisebb gyártók ne tudnának jó és megbízható készülékeket kifejleszteni. Ez utóbbit bizonyítja a SquareTrade amerikai cég notebookokról készített és most nyilvánosságra hozott megbízhatósági összeállítása.
A felmérés első helyezettjei - némi meglepetésre - az Asus és a Toshiba voltak. Az ok egyszerű: az elmúlt években e két gyártó notebookjai kerültek legkisebb számban a garanciális időszakban szervizekbe. Az Asus és a Toshiba esetében száz laptopból átlagban 16-tal akadt valamilyen probléma a garanciás időtartama alatt. A lista végén található Hewlett-Packardnál ugyanakkor ez a szám elérte a 25-öt. A HP-t 23 százalékos adatával éppen csak megelőzte az Acer, illetve a Gateway. A középmezőnyben a Sony (16,8 százalék), az Apple (17,4 százalék), a Dell (18,3 százalék) és a Lenovo (21,5 százalék) található.
Az amerikai cég emellett vizsgálta az elmúlt hónapok slágertermékeinek, a netbookoknak a megbízhatóságát is. Kiderült, hogy a vásárlást követő első éven belül a netbookok 20 százalékkal hajlamosabbak a hibákra, mint az olcsóbb notebookok. A drágább laptopokhoz képest pedig ez az arány eléri a 40 százalékot.
Általánosságban elmondható, hogy minden harmadik notebooktulajdonosnak kell azzal számolnia, hogy a készüléke a vásárlást követő első három év valamelyikében elromlik. Az esetek kétharmadában valamilyen hardverproblémáról van szó, míg a maradék egyharmadában általában véletlen kár keletkezik. A viszonylag magas arányok a SquareTrade munkatársai szerint elsősorban arra vezethetők vissza, hogy notebookok más elektronikai készülékekhez képest jóval érzékenyebb alkatrészekből épülnek fel.
A cég munkatársai összesen több mint 30 000 beküldött eszközt vizsgáltak meg. Fontos megjegyezni, hogy a tesztpéldányok között egyetlen használt számítógép sem volt. A SquareTrade szeptemberben a konzolokról készített hasonló megbízhatósági összeállítást, amit a Nintendo Wii nyert, megelőzve a PlayStation 3-ast és az Xbox 360-ast.
Hívja telefonszámaink valamelyikét, egyeztessen időpontot és számítógép szerelőnk házhoz megy elvégezni a computer karbantartást. Számítógép javításban az Ön partnere DarbyPc
Hibabejelentés:
+3630 684-32-45
+3670 219-55-50
+3620 80-70-153
időpont egyeztetés, telefonos segítségnyújtás.
|